2008-12-07

 

Pip sa brandvarnaren

I advent åker ljusen fram och det är ett bra tillfälle att kontrollera sin brandvarnare. I min familj har vi bestämt att vi kontrollerar vår brandvarnare den första advent varje år – men det gjorde vi aldrig förra veckan. Nu, andra advent, var det därför hög tid.

Att kontrollera en brandvarnare är en trist sak som känns rejält onödig. Det är ju aldrig någon tvekan om att varnare fungerar, så man får varje gång stå ut med en stunds vansinnigt högt ljud. Kanske är det därför jag drar mig lite för att testa dem?

Nåväl, det här året visade sig testet väldigt värdefullt: vår brandvarnare förmådde inte ge ifrån sig mer än knappt hörbara små pip, som inte skulle stört en luttrad småbarnsförälder i nattsömnen. Jag kunde ju knappt höra pipet när jag stod med brandvarnaren vid örat!

Nu har jag fått något mer att uträtta under veckan, ty en fungerande brandvarnare är ett måste. Särskilt i advent.

Etiketter: , , ,


Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?