2008-11-24

 

Krossar porslin på stamfiket

Måndag morgon och jag klev in på mitt stamfik på väg till jobbet. Det var mycket fler kunder än det brukar vara, kön var så lång att jag knappt kunde stänga dörren bakom mig. Jag väntade tålmodigt, hejade på personalen och fick min espresso. Sedan hann jag bara berätta att det är sista veckan jag kommer att köpa espresso hos dem innan jag plötsligt halkar till och spiller min enkla espresso rakt över deras smörgåsdisk... Det goda kaffet rann över glasrutan och ut på golvet där också det krossade porslin låg. Samtidigt försökte jag förklara att det inte beror på att jag inte längre gillar deras espresso, utan att skälet helt enkelt är att jag ska vara pappaledig med början nästa vecka. Men koncentrationen var tappad tillsammans med espresson och jag tror bara jag pratade rappakalja. Just en snygg sorti!

Etiketter: , ,


Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?