2007-02-18

 

Vår civilisation är dömd att dö

Äntligen lyckades jag ta ett steg i rätt riktning med mitt nyårslöfte! Igår var D. här hos mig och jag fick tillfälle att bjuda på mat (spaghetti, olio, aglio e peperoncini). Så, nu har jag bara sju kvar innan året är slut! Efter maten började D. och jag prata om ... tja, vår civilisations kris kanske man kan kalla det kortfattat. Det är alltid intressant. Diskussionen ledde från det ena till det andra, bland annat var vi inne på Skogsliv vid Walden av Henry David Thoreau, The Long Now Foundation och kriminalitet i Venezuela. Jodå, det hänger absolut ihop!

Det ser ut som en häktisk bröllopssäsong i maj. L. och jag har blivit bjudna på två bröllop. Det första är den 17 maj på en ö på västkusten, det andra är den 18 maj i Stockholm. Vi hoppas hitta något sätt för oss att ta oss från det första bröllopet till det andra i tid, men det kommer att bli ganska tajt. Kul är det iallafall!

Etiketter: , , , , ,


Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?