2008-11-04

 

Meningen med bloggen

Vad ska man ha en blogg till egentligen? Jo, den kan fylla flera syften:

Gnäll
När jag lämnade kartongpapper i återvinningsstationen i morse, vet ni vad jag fick se då? Någon hade slängt frigolit i pappersinsamlingen? Hur tänker folk egentligen? "Frigolit, det är väl ett slags papper?"

Roliga observationer
På väg till jobbet idag såg jag en affisch vid busshållplatsen. Det var för liten text för att jag skulle kunna läsa den från stället jag stod på, men på snedden hade de skrivit med stora bokstäver: BARN HALVA PRISET. Jag kan inte minnas att vi betalade särskilt mycket för vår son i mars, men tydligen har priset sjunkit sedan dess...

Trendspaning
På bussen över Västerbron i morse såg jag en tjej med våfflat hår. Snacka om att det tar en tillbaka till åttiotalet i rekordfart...

Ventilera politiska åsikter
På mitt morgonkafé läste jag i tidningen om att SL ska testa fyra nya tunnelbanevagnar. Det som är nytt med vagnarna är att de saknar sittplatser. Hur tänker de egentligen? Antagligen är de helt styrda av att jaga kostnader. Att trycka in fler personer i varje tåg är ju enda sättet att öka antalet resenärer med SL utan att öka kostnaderna. En mycket bättre lösning vore väl att sätta in fler tåg? Fast det är klart, det kostar ju en slant, så det är säkert omöjligt.

Kommentera nyheter
Det har skrivits många spaltmeter om presidentvalet i svenska tidningar 2008. Jag börjar bli duktigt trött på det. Så är då valet äntligen avgjort! Presidentvalskampanjen är avslutad och det har meddelats att den nye presidenten heter Rupiah Banda. Han blir alltså Zambias fjärde president och han svors in igår.

Sucka över tidens gång
Den svenska poporkestern Kent lär sjunga i sången Berlin att "förruttnelsen börjar precis när vi fyllt 37". Eftersom jag själv uppnådde den aktningsvärda åldern igår kanske jag får börja duscha oftare. Snälla, säg till om jag luktar förruttnelse!

Etiketter: , , ,


Comments:
Försenat grattis på 37-årsdagen! Hälsningar Ylva
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?